niedziela, 28 lipca 2019

2019-07-27 Kosteczka 1666pkt - bitwa 1

Pora przekonać się, czemu ludzie mają takie parcie na hordy Catachan.

Kuby rozpiska prezentuje się następująco:

== Battalion Detachment (Imperium - Astra Militarum) [410pts] +5CP ==
Regimental Doctrine: Catachan


HQ1 Colonel 'Iron Hand' Straken [75pts] <Catachan>
HQ2 Company Commander [30pts] <Catachan>
HQ3 Company Commander [30pts] <Catachan>


TROOPS1:Infantry Squad (10x4) -  [40pts] <Catachan>
TROOPS2:Infantry Squad (10x4) -  [40pts] <Catachan>
TROOPS3:Infantry Squad (10x4) -  [40pts] <Catachan>
TROOPS4:Infantry Squad (10x4) -  [40pts] <Catachan>
TROOPS5:Infantry Squad (10x4) -  [40pts] <Catachan>
TROOPS6:Infantry Squad (10x4) -  [40pts] <Catachan>


ELITES1: Ministorum Priest [ 35pts]: Laspistol <Catachan>


== Battalion Detachment (Imperium - Astra Militarum) [792pts] +5CP ==
Regimental Doctrine: Cadian


HQ1: Knight Commander Pask (177): Heavy Bolter (8) Heavy Bolters (16pts) Punisher Gatling Cannon (20pts) - [221pts] <Cadia>
HQ2: Tank Commander (142): Heavy Bolter (8) Punisher Gatling Cannon (20), {WARLORD} {Relikt of lost Cadia} - [170pts] <Cadia>
HQ3: Tank Commander (142): Heavy Bolter (8) Battle Cannon{Hammer of Sunderance} (22) - [172pts] <Cadia>


TROOPS1:Infantry Squad (10x4) -  [40pts] <Cadia>
TROOPS2:Infantry Squad (10x4) -  [40pts] <Cadia>
TROOPS3:Infantry Squad (10x4), Flamer (6) -  [50pts] <Cadia>




HS1: Heavy Weapons Squad (3x6), Mortar (5)  - [33pts] <Cadia>
HS2: Heavy Weapons Squad (3x6), Mortar (5) -  [33pts] <Cadia>
HS3: Heavy Weapons Squad (3x6), Mortar (5) -  [33pts] <Cadia>


== Super-Heavy Auxiliary Detachment (Imperium - Imperial Knights) [464pts] ==
Household Choice: Questor Mechanicus
House Krast


Lord of War : Knight Crusader, Meltagun (14), Thermal Cannon (76) Avenger Gatling Cannon w/ Heavy Flamer (89): Avenger Gatling Cannon (75), Heavy Flamer (14) - [464pts] 


Total: 1666 pts
Models: 107
Units: 20
Command Points: 13 - 1(+1 relikty) - 2(Exalted Court - relikt + wl Knight - [Endless Furry, WT: Ion Bulwark]) - 1(formacja, Hammer of Sunderance) = 9


Carts: 
1-6 Defend
1-6 Secure 
Kingslayer, Blood and Guts, Overwhelming firepower, No Prisoners, Hold the Line, Supremacy

Mamy więc hordy piechoty z bufferami, czołgi, artylerię i na dodatek Knighta. Zawsze mnie zaskakuje ilość dobra, którą potrafi pomieścić rozpiska Gwardii.

Stół nie jest zbyt fajny, udaje mi się jednak wyrwać fajniejszą stronę.

W rozstawieniu Gwardii są 2 przyjemne elementy. Knight i czołgi trzymają się z tyłu.

Standardowo chowam się jak się da.

Mało co ma zasięg, ostrzał wiele nie robi, prawie wszystko biegnie do przodu na złamanie karku.
Co wprowadza piechotę w zasięg rapida nawet moich Vostroyan. Gdy opada kurz, na stole jest 5 składów gwardzistów mniej.

Oznacza to niechybną zgubę weteranów i motorków ale punkty już się zbierają.
Gwardia rozprasza się, w zasadzie połowa przeciwnika jest zabezpieczona przed moimi rezerwami. Bohaterowie zbierają się na (4).

Ostrzał robi swoje.
Wrzucam rezerwy w centrum, przywołując oddział z tyłów. Jeden oddział weteranów na prawej flance. Eversor nie ma dobrych celów, więc spada za moździerzami.
Od ostrzału ginie jeden bohater i trochę gwardii na flankach, do tego moździerzy jakby mniej, ogólnie bez szału.
Weterani i motorki wpadają w Strakena i kapłana, omijają knighta, wiążą Paska. Eversor niszczy moździerz i wpada w kolejne. Bicie Strakena nie przynosi rezultatu, gość jest mocny, zaczynam się bać o chłopaków.

W trzeciej rundzie jest trochę strzelania, ale nie ma to znaczenia, Knight wpada w walkę, Pask i moździerze się wycofują, Straken prawie niszczy motorki.
Ostatnia tura to czyszczenie resztek piechoty i zdobywanie znaczników. Motorek wyjeżdża z walki i szarżuje ostatni moździerz na znaczniku, ale nie daje rady, więc w rezultacie trzymam 5/6.

Ostatecznie 25-6.

Dwa duże błędy u Gwardii. Piechota pobiegła szaleńczo do przodu, a oddziały pancerne schowały się za liniami piechoty przed atakiem, który nie mógł nastąpić. Dzięki temu mogłem szybko pozbyć się piechurów i już na spokojnie trzymać znaczniki i punktować karty, jednocześnie blokując wszelkie secury i defendy przeciwnika.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz