środa, 29 listopada 2017

Przygotowania do turnieju

https://www.facebook.com/Art-of-Dominik-Kasprzycki-1436618439926871/



Przygotowania do turnieju https://www.facebook.com/events/126467228045992/

Warszawa, czyli mało terenów. Scenariusze preferujące strzelanie. Ja zaś na przekór robię rozpiskę krzyżowców, full contact. Bo mam do nich sentyment. Bo dość tych wizjonerek. Bo mój pierwszy turniej właśnie w Paradoksie, właśnie ci chłopcy. https://goo.gl/photos/kysxmG2MBAhR2j556
Niestety dość pomalowanych sentineli nie mam, więc pierwszy raz trzeba użyć proksów.

Zasady turnieju: 3 bitwy: 500, 750, 1000 punktów, lista rozbudowywana, nie można nic odejmować.
Bitwa 1 - zniszczyć wroga w 5 tur, wszystkie typy rozstawienia.
Bitwa 2 - rekonesans, bez flanki. +misja poboczna
Bitwa 3 - zabić wrogiego dowódcę, bez infiltracji, flanki, rapida. +2 misje poboczne

Bitwy jak widać faworyzują strzelające armie. W trzeciej bitwie żaden alpha strike nie zadziała, w pierwszej oddziały można zbytnio rozproszyć.

Bitwa 1

Rozpiska:
Lukas +censure
Gaetano +fortitude +unbinding
8 Holy sentinels +censure +cleansing light
5 Holy sentinels +censure +cleansing light
5 Holy sentinels +censure +cleansing light

Armia potrzebuje co najmniej 3 tur, żeby dopaść wroga (chyba że sam przyjdzie), a przy limicie 5 tur jest marna szansa na wycięcie wszystkich wrogów. Takiej liście udało się już jednak wyciąć wroga w 3 tury, bez strat. Skoro trzeba przetrwać kilka tur strzelania, to potrzeba odpowiednich czarów defensywnych. Skoro wróg może uciekaćostrzeliwywać się cofając, przyda się nieco strzelania.

Styl gry przedstawia się prosto - o ile nie ma poważnego powodu (silnego oddziału w infiltracji), należy oddać przeciwnikowi inicjatywę, aby dopasować się do jego rozstawienia. Dalej już tylko bieg do przodu, szukanie osłon, unikanie przeszkód i ataków obszarowych.

Talia:
3x Inspired by Greatness - najważniejsza karta w Bractwie, działa ofensywnie i defensywnie, a do tego blokuje co cwańszych przeciwników przed zagraniem przegiętych strategii (np. w Mishimie)
3x Fragmentation Slugs - zawsze przydatna karta
3x Medpack - zwiększenie leczenia z 5 do 7
3x Misfire - świetna karta za 1 surowiec do jednoczesnej blokady wrogiej taktyki, przy okazji można ubić model
3x Explosion of Blinding Light / Glancing Hit - pierwsza karta będzie z grubsza bezużyteczna, ale osłabienie mocnego trafienia z krytykiem na bohaterze może się okazać kluczowe
3x Backfire - j.w. w praktyce to wymiana 2 surowców za 3, chyba że ktoś czuje się szczęściarzem
3x Feint - co prawda bezużyteczne na strzelaczy, ale w przypadku natrafienia na wilki czy inne bractwo jest to wyjątkowo dobry wybór dla sentineli
3x Inspiring Leader - nie najlepszy wybór, ale kosztuje tylko 1 surowiec
3x Field Preparation - podstawowa karta zwiększająca szanse na przeżycie nacierających
3x Charge - umożliwia zwiększenie zasięgu szarży do 16", wspaniała niespodzianka
do kolejnych gier 3x Reload - bo tej karty nie można pominąć

7 surowców z 11 idzie na dopakowanie szybkości, pozostałe 4 na karty / dopakowanie akcji aby strzelić / sentry (bo turę dobrze jest zacząć od rzucenia paru buffów)

Bitwa 2

Rozpiska:
Lukas +censure +cleansing light
Gaetano +fortitude +unbinding
10 Holy sentinels +censure +cleansing light
10 Holy sentinels +censure +cleansing light
5 Holy sentinels +censure +cleansing light
2 Furies +fortitude +exorcise wound

Strategia taka jak poprzednio, przy czym w rozstawieniu narożnikowym raczej nie ma sensu rezygnowanie z inicjatywy. Furie dobrze pasują do klimatu (szczególnie że kiedyś wyglądały podobnie do sacredów), dają też opcję zwalczania cwaniaków kitrających się po budynkach. Scenariusz wymusza na przeciwniku ruszenie się, ale to nie znaczniki - można to zrobić bez wchodzenia w zasięg mieczy.

W scenariuszu należy dobrać agendę, przy czym nie określono jaki to ma być typ misji - frakcyjna, czy poboczna. Misje są bardzo zróżnicowane jeśli chodzi o poziom trudności - łatwo jest wykonać Controlled Demolition, Ammo Dump, armia stworzona jest również do zadań Interrogation i Invasion. Z korporacyjnych: Rising Star, Prisoner Grab, Lamb.

Bitwa 3
 
Lukas +censure +cleansing light
Gaetano +fortitude +unbinding
Roberto +dominion +resilience
Indigo +resilience
10 Holy sentinels +censure +cleansing light
10 Holy sentinels +censure +cleansing light
5 Holy sentinels +censure +cleansing light
4 Furies +fortitude +exorcise wound

Bitwa bez niespodzianek. Furie zapewniają dowódcy BARDZO solidną osłonę, więc nie musi się kryć, tak jak zapewne zrobi to przeciwnik. Indygo pokazała już, że potrafi zgładzić wrogiego dowódcę w 2 tury, ale bezpieczniej przyjąć, że będzie pełniła rolę straszaka. Zwykle też robi za magnes na kule, ale mając przed sobą mur z tarczowników może czuć się w miarę bezpieczna. Liczba modeli w pierwszej linii nie wzrosła, ich szansa na dotarcie do linii wroga drastycznie więc spada. Roberto? Ma parę niespodzianek.
Misje - jak powyżej.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz